Jak styl życia wpływa na włosy, skórę i paznokcie?

Z pewnością wiesz, że zdrowy tryb życia wpływa na stan naszej skóry, włosów oraz paznokci, ale to nie wszystko! Nasze samopoczucie również w dużej mierze zależy od tego co jemy, jak o siebie dbamy, czy uprawiamy sport.

 

Jedzenie ma znaczenie.

Wydajemy fortunę na produkty do pielęgnacji naszych włosów, skóry, paznokci w nadziei, że różnego rodzaju kremy, zabiegi kosmetyczne czy maseczki poprawią naszą urodę. Niestety albo efekty są prawie niezauważalne albo ich po prostu nie ma. Dlaczego? Najczęściej wynika to z błędów żywieniowych. Żyjemy w ciągłym biegu, jemy nieregularnie, często jemy szybko wysokoprzetworzoną przekąskę na mieście. Co w takim razie powinnyśmy jeść aby dieta pomogła zachować nam zdrowy i młody wygląd przez długie lata?

  • mięso, ryby, jaja, drób, mleko- są to produkty bogate w białko, najistotniejszy składnik budulcowy naszego organizmu. Bierze udział w procesie tworzenia włókien kolagenowych, które odpowiadają za jędrność i gładkość naszej skóry.
  • suszone owoce, awokado, szpinak, orzechy- zawierają witaminy z grupy B, które regulują pracę gruczołów łojowych, poprawiają ukrwienie, chronią nasz organizm przed powstawaniem zajadów.
  • rukola, jarmuż, brokuły, brukselka- są bogate w witaminę K niezbędną w procesie prawidłowego krzepnięcia krwi. Pękające naczynka czy sińce pod oczami moją sugerować niedobór witaminy K w organizmie.
  • kiwi, pomarańcze, cytryny, pomidory- stanowią źródło witaminy C, która przyspiesza gojenie się ran, wzmacnia naczynia krwionośne, uelastycznia blizny.
  • orzechy, migdały, kukurydza, oleje roślinne- źródło witaminy E, która jest silnym przeciwutleniaczem chroniącym skórę przed uszkodzeniami wywołanymi działaniem wolnych rodników. Nazywana witaminą młodości, zapobiega przedwczesnemu powstawaniu zmarszczek. Dzięki działaniu przeciwzapalnemu, odgrywa istotną rolę w procesie walki z trądzikiem czy łojotokowym zapaleniem skóry.

Składniki mineralne:

  • miedź- opóźnia proces starzenia organizmu, wpływa na produkcję kolagenu, działa odżywczo i przeciwbakteryjnie. Wpływa na sprężystość naszych włosów. Wspomaga wchłanianie żelaza. Miedź znajdziemy w żółtkach jaj, warzywach strączkowych, owocach morza czy nasionach sezamu.
  • żelazo- anemia, nieustanne zmęczenie, nadmierne wypadanie włosów to tylko kilka z objawów nieprawidłowego poziomu żelaza w organizmie. Jakie produkty są bogate w żelazo? Pestki dyni, kakao, brukselka, warzywa strączkowe czy natka pietruszki.
  • potas- chroni naszą skórę przed powstawaniem zmian trądzikowych i nadmiernym wysuszaniem. Banany, pomidory, ziemniaki są bogatym źródłem potasu.
  • krzem- działa przeciwtrądzikowo, uelastycznia i wzmacnia naczynia krwionośne, zmniejsza łamliwość paznokci, poprawia kondycje naszych włosów. Krzem znajdziesz w marchwi, burakach, czosnku, czarnej herbacie.

To, co jemy wpływa na to jak się czujemy.

Czy wiesz, że niektóre spożywane przez nas produkty mogą wywoływać przygnębienie, a inne powodować dobry humor? Co powinnyśmy ograniczyć? Alkohol, ser żółty, mocną kawę czy herbatę, słodycze. Co jeść aby humor był jeszcze lepszy? Kasze, ryby, ciemne pieczywo, kiełki, kiszonki.

Chcesz cieszyć się promienną, młodą skórą przez długie lata? Zaprzyjaźnij się z aktywnością fizyczną.

Regularne treningi, spacery  powodują, że nasz organizm jest odpowiednio dotleniony. Tlen dociera do wszystkich komórek sprawiając, że pory się nie zapychają. W efekcie dłużej możemy cieszyć się skórą pozbawioną zmarszczek, czy zaskórników. Warto pamiętać, że odpowiednia dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną skutecznie zmniejsza cellulit, który jest zmorą 9 na 10 kobiet.

Pomagaj swojemu organizmowi.

Odpowiednią dietę oraz aktywność fizyczną możesz połączyć z suplementacją, która dostarczy Ci niezbędnych witamin i mikroelementów.